söndag 7 juni 2009

Äntligen fick jag simma med delfiner! Del 2 av 2

Det har varit min dröm under flera år att få simma med delfiner och nu var det äntligen dax!

Först fick vi bekanta oss lite, så vi inledde med lite ömsesidigt kel och lite pussar.

Därefter fick vi fortsätta att bekanta oss ute på lite djupare vatten.

Här matar Christoffer våran Hero med en liten sill, fast det absolut bästa delfiner vet är den betydligt större herringen.

Jag kan inte i ord beskriva hur härligt det var, att få vara så tätt ihop med det djur som jag alltid har velat vara nära. Helt underbart!

Efter lite lek tillsammans var vi så bekanta att vi kunde följa med på en åktur!

Här forsar Christoffer fram, liggande på Heros mage, med ett ordentligt tag i fenarna.

Och efter ett tag forsade också mormor fram genom vattnet!

En helt underbar upplevelse som jag verkligen kan rekommendera!

Inga kommentarer: