tisdag 4 augusti 2009

Underbara Side i Turkiet!

Jag har förstått att det tydligen är problem att se mina Youtubeklipp i Turkiet. Några lyckas ändå gå in och se dem så jag undrar hur de då kommer in...berätta för mig så jag kan tipsa de vänner som inte gör det!!

Redan på Antalya flygterminal kan man se lite av det som kommer att möta besökarna i Turkiet.

Du som åker till Side för första gången kommer att upptäcka att mycket är uppbyggt på och med de gamla ruinerna och kvarlämningarna i denna gamla antikstad.

I Side finns hur mycket som helst att se för den som är intresserad av de historiska lämningarna. Där pågår utgrävningar och mer och mer kommer i dagen.

Tänk så mycket jobb som lades ner i dessa gamla städer med gator av mosaik. Vilken tid det måste ha tagit att färdigställa dessa!

Är du i Side för första gången så är ett besök i den gamla teatern ett måste! Här är det lätt att låta fantasin spela!

Inga kommentarer: