tisdag 18 augusti 2009

All inclusive, ett slag under bältet!

Allt fler väljer att ha helpension på sina hotell vilket gör att det går allt sämre för de små restaurangerna i Side.

Jag personligen skulle inte vilja ha det så, att vara hänvisad till ett och samma ställe hela tiden. Nej, jag tycker om att ha semester och disponera min tid fritt, vilket för mig innebär att oxå kunna äta var som helst, när jag vill. Att betala dyra pengar för att sedan äta på andra ställen är ju inte någon vits så har man betalt för all inclusive så blir det ju ett tvång att hela tiden återvända dit för att äta.

Maten är oerhörd viktig för oss människor och halva nöjet på semestern är de goda måltiderna. För mig innebär det att kunna äta på olika ställen och ofta oxå knyta fina vänskapsband med restaurangägarna.

Jag tycker det är tråkigt när jag nu hör hur många restaurangägare som det går allt sämre för, som inte ens vet om de klarar att driva sina restauranger nästa säsong. Risken är ju att det som är mysigt och pittoreskt försvinner och kvar blir bara de riktigt stora turistanläggningarna. Den framtidsutsikten gör riktigt ont i mig!!

Inga kommentarer: