onsdag 19 augusti 2009

Sommar, sommar, sommar...

är det ju fortfarande i vårt Side! September är en underbar månad då den turkiska sommarens värme fortfarande är kvar. Själv har jag tagit ett steg till och njuter numera av sommarvärmen i oktober.

I oktober är det ingen trängsel på stranden och den sociala gemenskapen frodas. Det gör den visserligen alltid bland alla vänner på västra stranden, men det finns ett lugn över det hela som man inte finner på högsommaren.

Jag ser också fram emot alla fina upptäckts-färder som vi kan göra runt om i Side. De där riktiga upptäcka-nytt-promenaderna som vi inte orkade med under den värsta hettan, de promenaderna som jag älskar att göra. De promenaderna ser jag mycket fram emot i oktober.

Jodå, visst är det varmt och gott även i oktober. I fjol hade vi 25-30 grader mitt på dagen...helt perfekt! Så vill du förlänga din sommar så är Turkiet och Side den rätta platsen för detta! Sen ska vi inte glömma att det är ett ypperligt tillfälle att förnya sin garderob. De flesta affärer säljer ut extra billigt, precis som här, när säsongen går mot sitt slut.

Inga kommentarer: