måndag 9 mars 2009

Hissnande jeepsafari!

Som jag tidigare berättat så finns det väldigt mycket spännande utflykter i Turkiet. Samma år som vi besökte Pamukkele åkte vi också med på jeepsafari.

Vi startade på morgonen tillsammans med ytterligare en jeep. Här står bosse vid våran kärra.

Efter ett kortare stopp för frukost fortsatte vi upp till en helt outgrävd antikstad. Detta är ju någonting som jag bara älskar! Jag tycker det är så spännande och lever mig riktigt in i, hur det en gång kan ha varit.

Här såg vi vad som föreföll att en gång ha varit en riktig paradgata

och under jord och damm kunde vi skrapa fram den vackra mosaiken som var den tidens gatsten.

Därefter fortsatte vi på vindlande smala vägar till en restaurang belägen vid en jättestor damm. Restaurangen låg i sådan anslutning till dammen så vattnet sköljde upp över våra fötter. Där bjöds vi på grillad Forell som var något av det godaste jag ätit.

Efter lunchen for vi upp ca 400 meter och njöt av den fantastiska utsikten från dammen med floden långt, långt där nere. Denna utfärd är fantastiskt fin, så har ni möjlighet att göra den på er semester så gör det!!

Inga kommentarer: