måndag 10 mars 2008

Njut av sol och värme i mitt Turkiet!

Såg att det varit uppe på +25 grader vissa dagar i Side nu, det är något annat än här just nu.

Det här är den lilla turkiska kissen "Ebba" som nedkom med sina tre telningar i blomsterrabatten.
Alla vi gäster turades om att mata henne och hon blev under några veckor synnerligen väl omhändertagen.
Tyvärr dog en av hennes ungar men de två som var kvar växte och frodades.
Solen sken oavbrutet under de tre veckor vi var där så "Ebba" och de små bodde kvar i rabatten.
Kissungarna slog upp sina ögon och började att göra små korta utflykter runt mamma. Jag skulle ta kort på dem dagen innan vi åkte hem men "Ebba" snuvade mig på detta! Kvällen före hade hon bestämt sig för att flytta sina små så innan jag kom till skott, så att säga, så var de borta. Så det blev inga bilder på små lekande kattungar som jag tänkt.

Inga kommentarer: