tisdag 18 mars 2008

Fina tatueringar till hyfsat pris på semestern

Nu måste jag få slå ett slag för konsten igen. Jag är nämligen väldigt facinerad av tatueringar som konstart. Fast nu handlar det inte om tatueringar i allmänhet utan om en fantastiskt duktig kille, Haydar, i Side.

Han är nämligen konstnär ut i fingerspetsarna. Jag såg t.ex hur fint han, till en kvinnas stora glädje, förevigade hennes kissekatt, som hon mist efter många år. Den såg så verklig ut så jag var på vippen att klappa den!

Jag har till min stora glädje kunnat konstatera att Haydar blir mer och mer eftersökt för varje år. Faran är ju att han startar eget och försvinner från Golden Shere (Gyllne Saxen). Denna sammanslutning av frisörer, olika skönhetsexperter och tatuerare som ligger precis i anslutning till vårt hotell Tropic i Side. Fast självklart önskar jag ju att det ska gå fortsatt bra för Haydar och att han skall komma vidare och förverkliga sin dröm om en egen atéljé. Jag vill bara säga att är du i Side och har funderingar om att göra en tatuering, då ska du besöka Haydar!


Haydar är mycket noga med hygien! Han använder alltid engångshandskar och nya nålar. Jag har själv vid flera tillfällen anlitat Haydars tjänster, både tatueringar och hål i öronen, och vet hur noggrann han är. En kille som jag verkligen kan rekommendera!
Priserna i Turkiet ligger avsevärt lägre än i Sverige. Kostnaden för en fin tatuering och pearcing ligger oftast på ungefär en tredjedel mot vad du får betala i Sverige. För vanlig håltagning i öronen och permanent makeup betalar du bara hälften emot vad det kostar i Sverige.

Inga kommentarer: