torsdag 11 april 2013

Alanya en plats som jag förknippar med...

DELFINER!
                    Sealanya, en underbar plats som jag besökt flera gånger.

Två gånger har jag simmat med delfinerna där och det är helt fantastiskt!

Det ger en sån glädje, en stund av en absolut frihet! Har du inte upplevt ett möte med delfiner så kan jag verkligen rekommedera det.

Föredrar du att bo i Alanya så är det mer lättillgängligt nu än tidigare. Förut var det två timmars transfer från flygplatsen i Antalya, men sen flygplatsen Gazipasa öppnade så är det nära till Alanya...bara en halvtimmas transfer!
 


2 kommentarer:

znogge sa...

Perfekt! Jag har varit i Alanya en gång och tyckte att transfern var odräglig och tänkte aldrig mer! Fast om det blir Turkiet fler gånger väljer jag kanske en annan ort...

ansepanse sa...

jag har alltid tyckt att delfiner är så vackra och kloka
kramar