fredag 9 juli 2010

Den som söker den finner!

Det verkar som inte alla har hittat vägen till min nya blogg. Kanske namnet inte är så bra på den nya...

Nu har det ju varit lite problem även på den nya sidan så det är inte alls omöjligt att jag byter bloggportal igen...

Har ni sett en Arr någongång, de är jättestora!

De är faktiskt tre-fyra gånger större än våra vanliga getingar...och giftigare.

Den här är skadad och tämligen ofarlig, men kommer de mot dig och anfaller så slå först!

Min andra Turkietblogg finns på nedanstående adress. Klicka på länken och stig på!!

http://fenixmona.blogspot.com/

måndag 7 juni 2010

Stränderna i Side är som vanligt med härlig sand!

Det har ryktats att västra stranden är stenig och bedrövlig efter byggnationen av strandpromenaden...det är den inte alls!

Stranden är som den brukar vara, kanske lite bättre än andra år då vi åkt tidigt! Det är ju så att det kommer in mycket sten under vinterhalvåret, sten som måste rensas bort varje vår. Kanske att denna upprensning varit lite senare i år, men nu är i alla fall allt som det ska vara!!!

Vattnet var varmt och gott, redan uppe i 27 grader då vi åkte hem den 5 juni! Glöm inte att kolla in min nya Turkietblogg!!! Klicka på länken för att komma direkt dit!!

http://fenixmona.blogspot.com/

söndag 16 maj 2010

Dax att slå ett extra slag för Marias kläder!

Idag kommer jag att visa lite nyheter från marias kläder!

Det ser onekligen lite spännande ut, eller hur? Fler bilder och en vägbeskrivning får ni i min andra blogg!! Häng med till Marias käder i Side genom att klicka på länken till nya Sidebloggen!!! http://fenixmona.blogspot.com/

Väl mött!

lördag 8 maj 2010

Förbereder mig för årets första Sideresa!

I år reser jag med en ny liten kompis i bagaget, fast den gamla är också med!

Så här ser min nya kompis ut! Idag har jag lärt mig att köra in bilderna på datorn! Nu är det bara resten kvar...och ja, det är ju det mesta...hahaha...Båda mina lekkamrater följer förståss med till Side om 14 dagar!!!

Tänk...om exakt 14 dagar här jag där igen!!! Du har väl inte missat min nya Turkietblogg?? Den hittar du genom att klicka på länken här nere:

http://fenixmona.blogspot.com/

söndag 7 mars 2010

Nu närmar sig säsongen i Turkiet!!

Strandpromenaden beräknas vara klar till första april! Få se om de hinner med detta! Följ min nya Turkietblogg, där du idag kan se en slideshow om Sides strandpromenad!! klicka på länken!!  http://fenixmona.blogspot.com/

söndag 28 februari 2010

Tropics dansanta kypare!

Idag bjuder jag på underhållning av klass på min andra blogg, Turkiets pärla Side.

Där får ni idag se och njuta av killarnas fina dans. För att komma dit 

 klicka bara här!

måndag 22 februari 2010

Strandpromenaden i Side tar form

Mustafa som har Surf Bar och Café i Side, har tagit några foton som han delat med sig av.

Lite svårt att känna igen sig vid Tropic just nu...

Jag ser hotelldelen av Dogan men restaurangen tycks vara helt borta...Lite av det gamla finns kvar bland alla mina foton och minnen. Var med och dela dessa på min nya blogg!! http://fenixmona.blogspot.com/

Där hittar du kanske din resa också om du ännu inte har bokat din semesterresa!!