torsdag 5 november 2009

Ugh! Ugh! Stor hövding! Härlig tatto!

Vilket härligt motiv han fick! Frugan skissade fram det hela och Haydar fixade det färdiga motivet!

Örnen ovanför det nya motivet landade ordentligt i våras, även den är gjord hos Haydar förståss! Här kan ni nu se hur det nya motivet tar form och växer fram! Look att the movie!

http://www.youtube.com/watch?v=k5B_192sYlQ

My turkish friends!
If you like to see this video please copy the address and then visit the website  www.vtunnel.com - and insert there the adress and you will be able to see this youtube-clip.

Riktigt snygg må jag säga!!Nu ser jag fram emot nästa gång! Han har ju en arm på andra sidan oxå, en arm som ännu inte är smyckad! Look at the movie!

http://www.youtube.com/watch?v=uEhPXOwehGk

My turkish friends!
If you like to see this video please copy the address and then visit the website
  www.vtunnel.com - and insert there the adress and you will be able to see this youtube-clip.Enjoy!!

onsdag 4 november 2009

Underbara tatueringar! Kolla så fint det blir!

Om du gillar tatueringar så ska du inte missa att kika även på det förra inlägget! Här kommer nu filmen om Blåvingens tillkomst!

My turkish friends!
If you like to see this video please copy the address and then visit the website
  www.vtunnel.com - and insert there the adress and you will be able to see this youtube-clip.

Så vackert blev slutresultatet!

Får jag presentera...Side Ink!

Våran Haydar i Side har jag ju berättat om flera gånger. Han är jätteduktig och blir bara bättre och bättre!

För ett par dagar sen berättade jag om Bettan och den lilla söta delfinen hon gjorde. Här kommer en annan delfin, som nu blir omgärdad av lite vattenstänk!

Därefter är det dags att låta Kerstins Blåvinge få sällskap, av ännu en Blåvinge.

Se så fint det blev!

Sen är det Jerkers tur att inta stolen med en paparazzi på var sida med kamrorna i högsta hugg!

Jerker har valt ett avsevärt större motiv men det kommer att bli vådligt snyggt! I nästa inlägg ska vi se några filmklipp från dessa tatueringars tillkomst.

tisdag 3 november 2009

I´m sorry! Ingen tatto i kväll det blir mat i stället!

Bosse och Christian tog just nu mitt minneskort i den andra datorn så tatueringarna som jag lovade att visa i kväll kommer i morgon kväll! Idag får ni i stället se filmen från MARINA i Side. Se och njut av den goda maten och möt en trevlig kille!

måndag 2 november 2009

Underbar turkisk mat!

Det turkiska köket är ett av världens bästa! Turismen har ju gjort att mycket "vanlig" mat står på matsedlarna, mat som vi kan äta här hemma.

Själv äter jag ofta och gärna de riktigt turkiska specialiteterna, som här! Testi kebap!

Här får Bosse ta del av krukorna innan de knackas upp.

Hasan börjar det magiska knackandet för att öppna lerkrukan och det vattnas i munnen på oss som sitter och väntar!

Åhhh´...jag riktigt känner hur gott det luktar, för att inte tala om hur gott det smakar! Det var näst sista kvällen med Jerker och Kerstin, för dagen efter hade de tid för årets tatueringar så då fick det bli lite snabbmat, men tatueringarna får ni vänta på tills i morgon!

söndag 1 november 2009

Underbar medicinsk massage i Side hos ALEX!!

Tyvärr hittade jag inte hälsomassören Alex förrän sista veckan av denna semester, men i maj ska jag gå till Alex varannan dag!

Alex var tidigare vid hotell Tropic men finns nu en liten bit längre bort på stranden.

Den massage som Alex ger är bland det bästa som kan fås. Jag valde komplett behandling med fotterapi som då kostade 200 lira per behandling.

Förutom tradionell massage så använder Alex varma stenar och sugkoppar. Se filmen nedan där han behandlar vännen Olga. Look att the movie!!

http://www.youtube.com/watch?v=zjQdvpMXoqs

My turkish friends!
If you like to see this video please copy the address and then visit the website 
www.vtunnel.com - and insert there the adress and you will be able to see this youtube-clip.

En behandling hos Alex är något som jag varmt kan rekommendera! Det är något som absolut ger mersmak!!

lördag 31 oktober 2009

Sol och go` värme i oktober i Side!

Faktum är att regnet varade exakt ett dygn, sen var det underbar fint väder hela tiden. Vi var ju nere i Side 7-21/10 och njöt verkligen av go´vädret!

Klockan elva på torsdagen var regnet bara ett minne blott och vi intog strand och hav igen!

Vattnet höll en temperatur av 24 grader på morgonen och 27 på eftermiddagen, precis lagom!

Jag kollade termometern även på land, varje dag, den visade på 26-30 grader hela perioden.

Jodå, jag kollade även temperaturen i solen och där höll den sig på ca 45 grader! Så semester i Side i oktober är helt perfekt!!